We kwamen terug van het Belgian Corporate Video Festival met een hoofd vol inspiratie dankzij de knap gemaakte video's en boeiende keynotesprekers. Van Kim Verhaegen (FairEtail) leerden we dat 'mobile video' heel wat andere eigenschappen heeft dan een 'gewone' video. Bekijkt jouw doelgroep video's ook vooral op hun smartphone? Dan willen we deze 8 inzichten graag met je delen.
- Mobile video vraagt een snel montageritme. Zo wordt de kijker snel binnen getrokken en blijft hij langer bij jouw verhaal.
- De eerste 6 seconden zijn cruciaal. Zorg dus dat je geen tijd verliest met nietszeggende introductieshots, vlieg meteen in de actie en kom direct 'to the point'.
- Gebruik nauw gekadreerde shots, met veel close-ups en medium shots. Op een telefoonscherm komen weidse landschappen echt niet tot hun recht.
- Vermijd donkere beelden en kies voor zeer heldere, gesatureerde shots. Een smartphone heeft dan wel een erg scherp scherm, met donkere beelden kan het niet altijd goed overweg.
- Gebruik ondertitels om je video begrijpelijk te maken als je kijker audio uit heeft staan. Op een smartphone worden videos grotendeels zonder geluid bekeken.
- Laat tekst en beeld samenwerken: integreer tussentitels of tekst in jouw video, om jouw kernboodschap te versterken. Maar let op dat je teksten voldoende groot zet.
- Hak je (lange) video in korte hoofdstukken zodat je gefaseerd kan publiceren: zo hou je je content langer in de aandacht.
- Zorg voor een aangepaste verhaalstructuur: werk niet naar één climax, maar zorg voor meerdere hoogtepunten in het verhaal, zoals je kunt zien in deze foto.
Meer lezen over video?
- Belgian Corporate Video Festival 2019: bekijk de winnende video's
- Belgian Corporate Video Festival 2018: bekijk de winnende video's
- Snel een eenvoudig videos maken met Moovly-templates
- 5 trends in corporate video
- Blijf op de hoogte van het Belgian Corporate Video Festival
Gepubliceerd op donderdag 18 juli 2019 00:00
Reacties
Word gauw lid of meld je aan als lid.