Gemeente vonk

Realdolmen wint FEIEA Grand Prix voor beste infografiek

Het ICT-bedrijf kreeg daarnaast ook een “highly commended diploma” voor zijn transformatieproject. Nog drie andere Belgische cases werden finalisten en mogen zich bij de beste IC-projecten in Europa rekenen.

Projecten uit 10 Europese landen

Op donderdag 8 februari werden deze FEIEA Grand Prix uitgereikt in Parijs. Uit 8 Belgische inzendingen kwamen 5 finalisten, op een totaal van 48 uit 10 Europese landen: Spanje, Portugal, Italië, Slovenië, Nederland, Slovakije, Zwitserland, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk en België.

De beste infografiek van Europa

Realdolmen viel twee keer in de prijzen. Het won in de categorie “Best infographic or graphic image”. Ze maakten immers handig gebruik van infografieken bij het transformatieproces waar het bedrijf door ging. En de jury vond de kwaliteit in de categorie "Best change communications strategy" zo hoog, dat ze behalve de winnaar nog aan 2 inzendingen een “highly commended diploma” gaven. Eén daarvan viel Realdolmens transformatieproject te beurt.

Belgische finalisten

Drie andere Belgische cases werden bekroond als finalisten:

  • In de categorie "Best change communications strategy": UZA met zijn ‘Simplify JCI’-project.
  • In de categorie Best multi-language publication: FACIL met zijn personeelsblad FACIL’s DNA, dat ze in 17 vestigingen wereldwijd - van Mexico tot Thailand – verspreiden.
  • In de categorie "Best use of social media": BNP Paribas Fortis met de Sociabble tool, waarmee medewerkers berichten van de verschillende sociale mediakanalen in hun eigen netwerk kunnen verspreiden.

Alle winnaars

Het volledige overzicht van de winnaars:

  • Best internal communication strategy: Proof (NL) – VGZ
  • Best change communication strategy: Deloitte Portugal - Risk Advisory Launch
  • Best multi-language publication: Tesco - Tesco Magazine
  • Best internal magazine / newspaper: beetroot – Horizon & Zavarovalnica Triglav - Magazine Obzornik
  • Best photograph: Zavarovalnica Triglav - Magazine Obzornik
  • Best infographic or graphic image: Realdolmen - Repositioning and rebranding
  • Best digital communication channel: SEAT - MundoSEAT app
  • Best intranet: MAPFRE - MAPFRE’s Global Intranet
  • Best use of social media / application: Sequel Group – Nationwide
  • Best internal communication event: Vodafone Portugal - All Hands Meeting 2017

Geïnteresseerd om jouw IC-project ook te meten met je Europese collega’s? Laat het ons weten via e-mail, dan houden we je op de hoogte van de FEIEA Grand Prix 2018.

Foto vnlr.: Tim Claes en Birgit Roels (beiden Realdolmen), Martine Van Driessche (directeur vonk), Erwin Van Overloop (BNP Paribas Fortis), Anneleen Klaps (FACIL) en Sarah Vangheluwe (coördinator vonk).

Bekijk een video en lees meer over de case van UZA

Bekijk een video en lees meer over de case van Realdolmen

Lees het verslag van FEIEA Finest, de conferentie voor finalisten van de FEIEA Grand Prix

Gepubliceerd op  vrijdag 9 februari 2018 09:00

Reacties

Benieuwd naar de reacties?
Word gauw lid of meld je aan als lid.
Met de steun van