Gemeente vonk

Realdolmen en BNP Paribas Fortis winnen FEIEA Grand Prix 2018

Van 10 Belgische nominaties zijn er 2 verzilverd met een hoofdprijs: Realdolmen voor beste infografiek en BNP Paribas Fortis voor beste audiovisueel project. Ze mogen zich hierbij tot de beste Europese internecommunicatieprojecten rekenen.

Projecten uit 10 Europese landen

Op donderdag 22 november werden deze FEIEA Grand Prix 2018 uitgereikt in Ljubljana. Uit 11 Belgische inzendingen kwamen 10 finalisten, op een totaal van 35 uit 10 Europese landen: Spanje, Portugal, Italië, Slovenië, Nederland, Slovakije, Zwitserland, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk en België.

Vonk is uiteraard heel blij met dit resultaat. “Het toont nog maar eens aan dat België bij de koplopers zit in ons vak als je het op Europese schaal bekijkt”, zegt vonk-voorzitter Peter Op de Beeck.

“We moeten zeker niet onderdoen voor grotere landen zoals Italië of het Verenigd Koninkrijk, integendeel. Bovendien hebben we eigenlijk geen twee maar tien winnaars, want het feit dat je genomineerd bent al een overwinning op zich. Hierdoor ben je immers bij de 5 beste inzendingen van die categorie van heel Europa.”

Realdolmen: de medewerker centraal

Het project waarmee Realdolmen won, draait rond employee centricity, ofwel: de medewerker staat centraal. Om dat voor iedereen begrijpelijk te maken, creëerden ze daarvoor een infografiek. Hoe dat tot stand kwam, vertellen ze in deze video.

BNP Paribas Fortis: bedankt, klanten en collega’s!

BNP Paribas Fortis won dan weer in de categorie beste audiovisuele project met de aftermovie van de Thankathon. Op 11 januari 2018 bedankte de bank duizenden klanten met een warm gebaar, maar de dag ervoor ook zijn medewerkers. Een initiatief dat paste in de ‘Straffer dan Ooit’ campagne die het belang van uitmuntende klantervaringen onderstreept. De aftermovie geeft de warme sfeer van die dagen mooi weer. Bekijk de video hieronder

Straffer dan ooit / Plus que jamais - Thankathon Aftermovie NL from BNPPF Communication RPB on Vimeo.

Belgische finalisten

Zeven andere Belgische cases werden bekroond als finalisten:

  • Categorie 1: beste interne communicatiestrategie
    • AG Insurance met zijn onboarding app
    • The Oval Office & Actiris met het project ‘de kwaliteitsreflex’
  • Categorie 2: beste verandercommunicatiestrategie
    • Realdolmen met employee centricity-strategie
  • Categorie 8: beste digitale communicatie (intern)
    • AG Insurance met zijn onboarding app
    • Eneco met een project rond complimenten
  • Categorie 9: beste intranet
    • Stad Gent met ‘mia’
  • Categorie 10: beste audiovisuele project
  • Categorie 12: beste interne communicatie-event
    • BNP Paribas Fortis met de Thankathon

Alle winnaars

Het volledige overzicht van de winnaars:

  • Class 1 – Best internal communication strategy: Proof & Univé
  • Class 2 – Best change communication strategy: Wizink Bank
  • Class 3 - Best multinational communication strategy: Román y Asociados & Gas Natural Fenosa
  • Class 4 – Best multi-language publication: Zavarovalnica Triglav
  • Class 5 – Best internal magazine/newspaper: Novartis
  • Class 6 – Best photograph internal channel: Zavarovalnica Triglav
  • Class 7 – Best infographic/graphic image internal channel: Realdolmen
  • Class 8 – Best digital communication internal channel: Vodafone Portugal
  • Class 9 – Best intranet: Fiat Chrysler Automobile
  • Class 10 – Best audio-visual project: BNP Paribas Fortis & The Oval Office
  • Class 11 – Best use of social media/application: Volkswagen Slovakia
  • Class 12 – Best internal communication event: Pfizer

Geïnteresseerd om jouw IC-project ook te meten met je Europese collega’s? Laat het ons weten via e-mail, dan houden we je op de hoogte van de FEIEA Grand Prix 2019.

Foto vnlr.: Tim Claes (Realdolmen), Geert Nijs (KBC), Birgit Roels (Realdolmen), Barbara Verougstraete (The Oval Office), Hilde De Block (KBC), Peter Op de Beeck (vonk), Eric Goubin (Kortom/Thomas More) en Joris De Vadder (KBC).

Gepubliceerd op  maandag 26 november 2018 00:00
Met de steun van