Gemeente vonk

Online workshop DIY intranet

Hoe zet je een "do it yourself-intranet" op met Office365?

Wat?

Herken je je in deze situaties?

  • Mijn organisatie gebruikt Office365 en kan in theorie online samenwerken maar het is niet duidelijk hoe we dat best doen.
  • Wij gebruiken Teams en Sharepoint. Maar wat gebruik je nu best waarvoor? Geen idee.
  • Mijn collega’s en ik verliezen tijd omdat er geen centraal punt is waar informatie gedeeld kan worden.
  • Mijn organisatie hangt als ‘los zand’ aan elkaar sinds velen thuiswerken. Want er is geen gemeenschappelijk platform om informatie, kennis en ervaringen te delen. Of zelfs maar contactgegevens van de verschillende afdelingen.
  • We delen alle belangrijke informatie via mail en dus verzuipt iedereen in een overvolle mailbox.
  • Mijn organisatie heeft een verouderd of slecht functionerend intranet “waar een kat haar jongen niet in terugvindt”.
  • Mijn IT-collega’s hebben geen tijd of vinden het geen prioriteit om te helpen deze problemen op te lossen.

Een intranet – hoe eenvoudig ook – kan voor deze situaties een oplossing bieden. Tijdens deze workshop zetten we je op weg om zelf een intranet op te zetten met de bouwstenen die in Office365 vervat zitten.

Trainer

Marc Van de Woestijne is een onafhankelijke informatiearchitect die organisaties begeleidt bij het opzetten van hun intranet en digitale werkplek. Vanuit zijn ervaring heeft hij een unieke methodologie uitgewerkt die organisaties helpt om via co-creatie een digitale werkplek op te zetten die overeenkomt met de behoeften van de gebruikers en rekening houdt met de maturiteit van de organisatie. Marc begeleidde intranetprojecten voor organisaties zoals de Nationale Bank van België, VRT, Carrefour, P&V verzekeringen, Stad Gent, Multipharma, De Lijn, Vlaams parlement, Caritas, Unilin, Profel, …

Praktisch

vonk

Marc Van de Woestijne

do 11 februari 2021
14:00 - 17:00
online

Programma

  • Hoe speel je in op noden van je collega’s?
  • Hoe bepaal je je ambitieniveau?
  • Welke bouwstenen gebruik je: SharePoint versus Teams?
  • Hoe ga je aan de slag: navigatie opzetten, startpagina vormgeven, zoekfunctie, wie is wie?
  • Moet je hetzelfde intranet maken voor iedereen?
  • Wat met meerdere talen?
  • Moet ik alles zelf doen? Hoe beheer je het intranet?

In het programma houden we graag ook rekening met jouw vragen. Geef ze daarom zeker door via het inschrijvingsformulier.

Deze opleiding verloopt volledig online via Teams.

Je besteedt in totaal 2,5 opleidingsuren.

Voor wie is deze workshop bedoeld?

  • Je bent internecommunicatiemedewerker en wil je intranet zelf vormgeven zonder (teveel) af te hangen van IT.
  • Je organisatie gebruikt Office365.

Prijs

Deze online workshop kost:

  • 175 euro voor leden van vonk (excl. btw)
  • 225 euro voor niet-leden (excl. btw)

Wil je inschrijven voor deze workshop en tegelijkertijd lid worden van vonk, dan kan je deelnemen tegen de ledenprijs. Vink deze keuze aan op het inschrijvingsformulier. Lees alles over het vonk-lidmaatschap en wat dat voor jou kan betekenen.

Werk jij voor een kmo? Of ben je zelfstandige? Vonk is geregistreerd voor de kmo-portefeuille (registratienummer DV.O239978). Via deze weg kan je een subsidie krijgen die neerkomt op een korting van 20 tot 30 % voor je deelname aan een opleiding. Lees meer

Inschrijven

Schrijf je in

  • Kosteloos annuleren kan tot en met 4 februari 2021.
  • Na deze datum is het inschrijvingsgeld verschuldigd. Je kunt altijd een collega in jouw plaats laten deelnemen.

Wegbeschrijving

Dit is een online workshop, je ontvangt na je inschrijving een link naar MS Teams. Deelnemen doe je dus van waar het jou het beste uitkomt.

Met de steun van