Gemeente vonk

Gezocht: goede ideeën om een 'moeilijke' afdeling intern op de kaart te zetten?

Gepost op 28.09.2020 - 11:38
De afdeling kwaliteitszorg van Politiezone Antwerpen wil zich intern op de kaart zetten.
Deze afdeling omvat verschillende diensten/teams:
• Diversiteit
• Integriteit
• Klantenmanagement
• Intern toezicht
• Interne dienst voor preventie en bescherming op het werk
• Juridische dienst
• Welzijn
• DPO
• Audit
Kort uitgelegd: hun gemeenschappelijk doel is al de medewerkers van PZA ondersteunen in hun job met (proactieve en preventieve) boodschappen zodat ze hun job (administratief én operationeel) goed, correct, professioneel, beleefd, integer … kunnen uitvoeren. Met andere woorden: dat er geen integriteitsschendingen gebeuren, geen privacy-schendingen, dat er minder meldingen van burgers binnenkomen bij klantenmanagement, dat er minder dossiers zijn voor intern toezicht, dat er minder juridische dossiers zijn, enzovoort. De boodschappen die deze diensten brengen zijn niet altijd evident, gemakkelijk, sexy …
Daarom zoekt de afdeling kwaliteitszorg, samen met de afdeling communicatie, een manier om:
• Hoe zorgen we ervoor dat onze inhoudelijke boodschappen aankomen, blijven plakken bij onze doelgroep en dat ze er ook naar gaan handelen?
• Hoe zetten we ons als afdeling op de kaart?
Onze collega’s van kwaliteitszorg dromen van een grote koepelcampagne waaronder een brede waaier van verschillende boodschappen past.
Iemand ooit voor een gelijkaardige uitdaging gestaan? En die tot een goed einde gebracht? Heeft iemand hiervoor ooit beroep gedaan op een communicatiebureau? En daar heel positief over was? We vernemen het graag!

Reacties

Benieuwd naar de reacties?
Word gauw lid of meld je aan als lid.
Met de steun van