Gemeente vonk

Hoeveel tijd investeren jullie in een end user / ambassador community?

Gepost op 20.06.2017 - 10:37
Hallo,
Binnen Euroclear werken we met een netwerk van ambassadors om de services die we intern leveren aan de man te brengen. Dit netwerk bestond al, maar is een beetje uitgedoofd. Om het nu weer aan te wakkeren, ben ik bezig aan een business case rond community management.
Het doel van de community: de ambassadors en andere geïnteresseerden samen brengen in een virtueel intern netwerk / forum. Dit netwerk heeft verschillende doeleinden: aan de ene kant informatie met hen delen, en aan de andere kant informatie van hen krijgen: wat hebben ze nodig om hun job goed te kunnen uitoefenen, hoe kunnen we hen helpen efficiënter te werken?
Om zo veel mogelijk uit deze community te halen, is het belangrijk dat iemand de officiële rol van community manager opneemt. Deze community manager zou dan de volgende taken op zich nemen: zorgen dat het engagement hoog blijft, maandelijkse groepsvergaderingen met de ambassadors organiseren, persoonlijk contact onderhouden met de ambassadors (40-tal), een nieuwsbrief publiceren, polls organiseren, wistjedatjes delen, vragen die in de community gesteld worden beantwoorden en user requirements verzamelen.
Zijn hier mensen die community manager zijn of een gelijkaardige rol uitoefenen? Zo ja, hoe veel tijd spenderen jullie daar dan maandelijks aan? En welke acties ondernemen jullie zo al om jullie ambassadors betrokken te houden?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
Lies

Reacties

Benieuwd naar de reacties?
Word gauw lid of meld je aan als lid.
Met de steun van