Gemeente vonk

FEIEA Grand Prix genomineerde: RTBF change communicatie, non peut-être!

We consumeren allemaal media, elke dag. De manier waarop, die is weliswaar ook drastisch aan het veranderen. We kijken minder en minder live naar televisie, radio is al lang geen louter audio meer, om maar te zwijgen over de rol van sociale media in de informatievoorziening - of is het desinformatie?

De RTBF, de openbare omroep in het Franstalig gedeelte van ons land, is al bijna 3 jaar drastisch aan het transformeren om klaar te zijn voor deze uitdagende toekomst. Met een sterke visie, nieuwe waarden en 3 ijzersterke ambities als hoekstenen werd er hard gewerkt om de bijna 2.000 medewerkers binnen de organisatie mee te krijgen in dit verhaal. Er werd zo een volledige nieuwe organisatiestructuur rond 4 doelpublieken uitgetekend, met een nieuwe plaats voor iedereen, een andere manier van werken en van communiceren. Een heuse transformatie, dus.

Wij van acticom hebben de volledige organisatie en de directie hierbij mogen begeleiden. Met een bekroning als laureaat op de FEIEA-awards in de categorie “Change Communication” op zak, delen we maar al te graag hoe we dit hebben aangepakt. Wat heeft er wel gewerkt en wat minder of helemaal niet?

In de stijl van het hele transformatie-programma “Vision 2022” gaan we graag in dialoog. En speciaal voor jullie, geven we er graag alle geheimen van het Belgisch witlof gratis mee boven op. Benieuwd? “Non peut-├¬tre!”

François De Jaegere is associate director bij acticom.

Geïnteresseerd in deze case? Schrijf je dan in voor de Wintercheck op 5 december in Brussel.

Gepubliceerd op  maandag 4 november 2019 00:00
Met de steun van