Gemeente vonk

Een app als wervingsstrategie bij de MIVB

De Brusselse openbaarvervoermaatschappij MIVB lanceerde in oktober van dit jaar SimBus, een mobiele applicatie met rijsimulator waarin elke speler in de huid kruipt van een Brusselse buschauffeur en een aantal handelingen moet uitvoeren om aan de eindhalte te geraken. Doel van deze app? Nieuwe chauffeurs aanwerven.

Johan Claes legt tijdens deze Wintercheck workshop uit hoe Employer Branding tot deze innovatieve manier van werven kwam en hoe deze app voor een “buzz” op social media zorgde.

Fran Miolée licht toe hoe de simulatieapp intern bij de 9000 MIVB-collega’s gepromoot werd en hoe de app bijdraagt tot het imago van het beroep van buschauffeur - een knelpuntberoep - en van de MIVB.

Johan Claes - Employer Branding & Sourcing Manager is verantwoordelijk voor employer branding & rekruteringscampagnes, sourcing van kandidaten en workforceplanning. Voordien werkte hij 10 jaar als account director voor een HR-communicatieagentschap en 10 jaar als sales & marketing-deskundige.

Fran Miolée - Corporate Internal Communication Officer is verantwoordelijk voor interne campagnes, communicatie bij verandertrajecten en de jaarlijkse MIVB-innovatiewedstrijd. Ruim 20 jaar ervaring onder andere als marketing- en communicatieadviseur in Brussel en Amsterdam en docent aan een internationale business-school.

Geïnteresseerd in deze case? Schrijf je dan in voor de Wintercheck op 5 december in Brussel.

Gepubliceerd op  maandag 4 november 2019 00:00
Met de steun van