Wat?
Rollen en modellen voor organisatie van de communicatie
Kleine organisaties hebben vaak niet meer dan één communicatiemedewerker, grotere organisaties ontwikkelden centrale communicatiediensten. Maar communicatie is overal rondom ons. We leven ondertussen in een netwerktijd waarin iedereen met iedereen communiceert.
En als communicatieprofessionals zijn we op zoek naar welke rollen we op te nemen hebben in dit nieuwe communicatieklimaat. Is de rol van controleur, van gatekeeper van alle communicatie nog houdbaar? Als we een meer faciliterende rol opnemen, hoe organiseren we die dan?
Voor wie is deze training geschikt?
- communicatieverantwoordelijken
- beleidsmedewerkers
Over de trainer
Eric Goubin is wetenschappelijk medewerker bij Kortom en hoofdlector en senior onderzoeker aan de Thomas More Hogeschool. Hij was achtereenvolgens journalist, communicatiecoördinator, docent, opleidingshoofd en onderzoeksdirecteur en stond aan de wieg van het kenniscentrum Memori.
Hij schreef het stevige handboek Tante Mariette en haar fiets, over communicatie voor overheid en socialprofit.
Praktisch
Eric Goubin
Programma
We geven inzicht in hoe organisaties hun communicatiewerking aanpassen aan de nieuwe tijden:
- Met welke tendensen in communicatie hou je rekening bij het herpositioneren van je werking?
- Welke communicatie hou je centraal? En wat laat je decentraal gebeuren?
- Welke afspraken en hulpinstrumenten maken je communicatiemanagement nog efficiënter en effectiever?
Voor de ze opleiding vertrekt lesgever Eric Goubin van zijn onderzoek naar De nieuwe communicatiedienst. Hij licht niet alleen de modellen toe die hij op basis daarvan ontwierp. Er is ook veel ruimte voor interactie en discussie binnen de groep en reflectie over je eigen communicatiewerking. Zo leren we wat er wel en niet werkt in de praktijk.
Deze opleiding beslaat +/- 6 opleidingsuren.
Na deze opleiding
- Ken je de nieuwe modellen voor de organisatie van de communicatiedienst
- Ken je praktijkvoorbeelden van gereorganiseerde communicatiediensten
- Heb je inspiratie voor de reorganisatie van je eigen communicatiedienst
Prijs
Deze opleiding kost (excl. btw):
- 295 euro voor leden van vonk
- 325 euro voor niet-leden
In de prijs zijn inbegrepen: documentatie.
Wil je deelnemen aan deze activiteit en ineens ook lid worden van vonk, dan kun je deelnemen tegen ledenprijs. Vink deze keuze aan in het inschrijvingsformulier. Meer weten over het vonk-lidmaatschap en wat dat voor jou kan betekenen? Klik hier.
Werk jij voor een kmo? Of ben je zelfstandige? Vonk is geregistreerd voor de kmo-portefeuille (registratienummer DV.O239978). Via deze weg kan je een subsidie krijgen die neerkomt op een korting van 20 tot 30 % voor je deelname aan een opleiding. Lees meer
Inschrijven
- Kosteloos annuleren kan tot en met 16 februari 2021.
- Na deze datum is het inschrijvingsgeld verschuldigd. Je kunt altijd een collega in jouw plaats laten deelnemen.
Wegbeschrijving
Deze opleiding vindt online plaats.