Gemeente vonk

Case: het digitaal rijbewijs van KBC

Zo krijg je 15.000 medewerkers mee op de digitale snelweg.

Is iedereen in je organisatie mee met alle digitale tools en vaardigheden die tegenwoordig onmisbaar zijn? Die vraag stelde KBC zich ook. KBC wil graag de referentie zijn in de snel veranderende (financiële) wereld. Hiervoor zijn medewerkers nodig die ‘digitaal mee zijn’ en wendbaar werken. Heel wat afdelingen zoals Communicatie en Learning & Development sloegen de handen in elkaar en ontwikkelden helemaal in house het Digitaal Rijbewijs. De learning experience bestaat uit een verplichte test in 5 digitale domeinen en kent ondertussen al twee updates.

In deze sessie delen Stefanie Decock en Jen Deneckere hoe dit leertraject is opgezet, en wat hun leerpunten na enkele jaren zijn. En je krijgt de kans om ook zelf je “digitaal rijbewijs” te halen.

Stefanie Decock is Communicatieadviseur Vermarkting, Transformatie en Innovatie

Jen Deneckere is Learning Architect (Leren en ontwikkelen)

Geïnteresseerd in deze case? Schrijf je dan in voor de Wintercheck op 5 december in Brussel.

Gepubliceerd op  woensdag 9 oktober 2019 00:00
Met de steun van