Vonk-publicatie: Strategisch verbinden – Impact en engagement genereren met interne communicatie

Peter Op de Beeck, oud-voorzitter en huidig kernlid, schreef op vraag van vonk een naslagwerk over de strategische waarde van een verbindende interne communicatie.

Terug naar overzicht

Over het boek

Interne communicatie als strategische verbinder

Met dit boek wil vonk ernaar streven om interne communicatie de plaats te geven die ze verdient, als strategisch beleidsinstrument dat mee het succes van organisaties in de toekomst bepaalt. Vandaag is interne communicatie meer dan ooit het middel dat medewerkers op alle niveaus moet verbinden en engageren. In deze tijd van wijdverspreid thuis- en telewerk is die rol van strategische verbinder van interne communicatie nog belangrijker.

Helder en duidelijk het waarom uitleggen

De inzichten uit dit boek zullen hier ongetwijfeld verhelderend zijn: we leven in een nieuwe wereld, ook op vlak van interne communicatie. We zullen onze medewerkers helder en duidelijk het ‘waarom’ moeten uitleggen, de reden van ons bestaan als organisatie, onze “purpose” moeten benadrukken.

Welzijn staat centraal

Daarbij staat het welzijn van de medewerkers centraal: niet alleen voor hun persoonlijke veiligheid, maar ook voor het werken in teamverband.  De ‘tone of voice’ wordt erg belangrijk: de tijd van de ‘goednieuwsshow’ en de ‘corporate talk’ ligt achter ons.

Menselijke aanpak ondersteund door digitaal

De menselijke aanpak en de manier waarop we onze collega’s kunnen engageren en motiveren wordt nog belangrijker en kan/zal ondersteund worden door meer en meer digitale toepassingen. Die digitale toepassingen zijn er én ze werken, dat heeft de pademie ons geleerd.

Van interne bedrijfsjournalist tot strategisch verbinder

Dit boek onderzoekt de echte toegevoegde waarde van interne communicatie. Het bestaat uit 3 delen: een terugblik op de evolutie van deze jonge beroepsactiviteit, de huidige fundamenten en verzuchtingen van organisaties op vlak van interne communicatie, en een kijk op de toekomst van interne communicatie. Dit boek verschaft professionals én alle mensen die geïnteresseerd zijn in de omgang met mensen en de werking van organisaties inzichten en hefbomen om straffer te communiceren met medewerkers binnen de eigen organisatie.

Bestel het boek

Ben je lid van vonk? Dan krijg je korting: je betaalt maar 22,50 euro.

Geen lid? Dan kun je het boek uiteraard ook bestellen. Dan betaal je 24,99 euro.

(Prijzen incl. 6% btw ;  excl. verzendingskosten.)

Bestel het boek via het contactformulier en vermeld eventuele facturatiegegevens.

Gerelateerde nieuwsberichten

Vacature: PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn

Er samen voor gaan om de wereld een beetje mooier te maken, dat is waar Recupel in gelooft. Om die boodschap bij alle stakeholders over te brengen...
Lees meer

De communicatiekwadranten: een praktische gids voor de interne communicator

Het vierkwadrantenmodel van vonk brengt de dagelijkse taken van internecommunicatieprofessionals in kaart en benadrukt hun strategische rol binnen de...
Lees meer