Tijdens een boeiend webinar van Kortom presenteerde Eric Goubin de voorlopige resultaten van zijn onderzoek naar coronacrisiscommunicatie. Hij bevroeg daarvoor zo’n 450 collega’s uit overheids- en socialprofitorganisaties. Onze coördinator Sarah keek mee en bundelt de conclusies die het meest in het oog springen.
- De helft van de communicatiecollegas geeft aan dat ze meer bezig geweest zijn met het strategisch adviseren en coachen van collegas en management over communicatie. Heel mooi dat die rol tijdens zon crisis beter uit de verf komt.
- 7 communicatiecollegas op de 10 geeft aan meer tijd aan interne communicatie te hebben besteed. Maar als knelpunt duikt ook op: er is meer en betere interne communicatie nodig.
- 4 op de 10 zegt dat er meer samenhorigheid was tussen collegas en organisatie tijdens deze crisis. Voor 6 op de 10 communicatiecollegas blijkt er dus nog nood aan tools en vaardigheden om intern de motivatie en samenhorigheid hoog te houden.
- De helft geeft aan dat ze het moeilijk vinden om non-deskmedewerkers te bereiken. Een oud zeer, maar niet onoverkomelijk. Dat bewijzen bijvoorbeeld Scania Parts Logistics en Stad Brugge. Die laatste bewogen hemel en aarde om al hun arbeiders op hun intranet te krijgen.
Meer weten?
- Scania Parts Logistics legden hun aanpak uit in ons webinar onlangs. Herbekijk het webinar
- Lees het interview met het team interne communicatie van Stad Brugge.
- Benieuwd naar het webinar van Kortom? Herbekijk het op de website
Gepubliceerd op donderdag 9 juli 2020 00:00